Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi uygulamaları çok sayıda farklı tedaviyi barındıran ve yumuşak-sert dokuların patolojileri gibi tüm branşları ilgilendiren diş hekimliği dalıdır. Ağız, diş ve çene cerrahisi tedavileriyle gelecek dönemlerdeki 20 yaş dişlerinizin neden olacağı çapraşıkların, çene tümörleri ve kistlerinin, çenede meydana gelen kırıkların, dokuda oluşan kayıpların, kemik yapısındaki bozuklukların ve işlev kayıplarının önüne geçiliyor. Bu tedavi ile ideal bir ağız yapısına sahip olabilirsiniz.
- Sürmüş ya da gömülü kalmış dişlerin çekilmesi
- İmplant tedavilerinin ve gerekli görüldüğünde sinüs lifting uygulamalarının yapılması
- Protez yapımından önce ağızdaki yumuşak ve sert dokulara cerrahi müdahale
- Ağız içerisinde yer alan dokularda gelişen kist veya tümör oluşumlarının tedavileri,
- Çene ve yüz bölgesinde gelişen enfeksiyon tedavileri,
- Diş ve çene kırıklarına cerrahi müdahale,
- Temporomandibuler eklem hastalıklarının cerrahi tedavileri,
- Temporomandibuler eklem ve çene kemiği kırıklarına cerrahi müdahale,
- Çene kemikleri ve çevresindeki yumuşak doku defektlerinin rekonstrüksüyonu.
- Diş hekimi fobisi olan hastaların genel anestezi altında tedavileri.
- İmplant cerrahi uygulamaları,

İmplant

Yapay diş kökleri olarak adlandırabileceğimiz İmplant, protezlerin tutunması için çene kemiğine yerleştirilmektedir. İmplantlar oldukça uzun ömürlüdür ve eksik dişlerin yerine takılır. Alanında uzman doktorlar ufak bir cerrahi müdahale ile bu işlemi gerçekleştirebiliyor. İmplantlar ortalama 2 ya da 3 ay içerisinde çene kemiğine tutunarak protezleri taşıyacak hale gelmektedir. Ancak bu işlemin yapılabilmesi için çene kemiğinin yapısı ve diş etlerinin sağlığı da büyük önem taşır. Eğer bu şartlar karşılanmıyorsa ek kemik cerrahisi tedavileri ile yüksek oranda başarı sağlamak mümkündür. İmplant tedavisinin en büyük artısı, eksik dişlerin yerine doğal diş özelliklerine sahip sabit dişlere sahip olunmasıdır. İmplant tedavisi profesyonel bir şekilde uygulandığı takdirde uzun seneler kullanılabilmektedir. Bu süreçte hastanın yapacağı ağız ve diş bakımı da büyük öneme sahiptir.

All on Four Tedavi Seçeneği

All on four tedavi seçeneği adından da anlaşılacağı gibi 4 implant anlamına gelmektedir. Hastanın çenesinde sadece 4 implant ile protezler yapılabilmesine imkan sağlamaktadır. All on four tedavi seçeneği ile yapılan protezler tüm arka dişleri içermektedir. Bu işlem özel açılama tekniği ile yapılmakta ve 1 hafta içerisinde çözüme kavuşturulmaktadır. Bu sayede hastalar dişsiz olarak ya da hareketli protezler ile beklememiş oluyor. All on four tedavi seçeneği tıp tarihinde 10 senelik bir geçmişe sahiptir. Başarısı kanıtlanmış ve tatmin edici sonuçlara ulaşılmıştır. Bu işlemin avantajlarını sıralayacak olursak;
- Tek bir cerrahi müdahale ile implantların ve 1 hafta içerisinde geçici sabit protezin yapılması
- 1 hafta içerisinde sabit geçici protez ile hastanın çiğneme fonksiyonuna kavuşabilme imkanı,
- Kişiye özel tasarlanabilen gülüş estetiği,
- Hareketli protez kullanmakta zorluk çeken hastalarda rahatlıkla kullanılabilmesi,
- Dental implantların iyileşme sürecinde sabit bir protez kullanılması,
- Uzun süreli takiplerde yüksek başarı oranına sahip olunması.

Cerrahi Diş Çekimi

Uzman diş hekimleri dişinizde çeşitli incelemeler yaparak cerrahi diş çekimi yapılıp yapılmayacağını belirlemektedir. Aynı zamanda basit diş çekimleri de cerrahi müdahaleye dönüşebiliyor. Örnek verecek olursak; diş çekimi esnasında kırılmaya da yaşanırsa parçalar halinde çıkarılması gerekebilir. Özellikle yirmi yaş çekimleri cerrahi diş çekimi ile yapılmaktadır. Çünkü bu dişler genellikle çenede gömülü halde yer alır. Bu gibi durumlar, kemiğin ve dokunun kesilmesini gerektiren işlemlerdir. Çok fazla kırık olan dişlerin, kök uçlarının ve uzun kavisli köklerin cerrahi diş çekimi olarak uygulanması gerekir. Bunun yanında diş etrafında bulunan kemiğin yoğunlaştığı ve bununda cerrahi müdahale ile yapıldığı zamanlarda olmaktadır.

Gömülü Yirmi Yaş Diş Çekimi

Gömülü yirmi yaş dişleri diş dizisinin en arkasında bulunan, üçüncü büyük azı dişleri olarak bilinmektedir. Genellikle yirmili yaşlarda devam eden bu dişler çoğu zaman çenede yerin dar olması, sürme pozisyonundaki sapmalar veya ilgili bölgedeki kemik yoğunluğu gibi nedenlerle kısmen sürmekte veya çene kemiği içinde gömülü olarak kalmaktadır. Gömülü yirmi yaş diş çekimi yeni materyal ve yeni tekniklerle ağrısız ve sorunsuz olarak pratik bir şekilde yapılabilmektedir. Bu sayede gömülü yirmi yaş diş çekimi hastaların korkulu rüyası olmaktan çıkmaktadır. Özellikle yirmi yaş diş çekimi konusunda alanında uzman ağız, diş ve Çene cerrahisi hekimleri için 20 yaş dişi cerrahisi oldukça basit ve pratik bir şekilde uygulanabilen operasyonlardır.

Kist Operasyonları

Dişler köklerinde veya çene kemiğinin herhangi bir alanında meydana gelen normalin dışındaki patojen yapılara kist denilmektedir. Kist operasyonları doğru zamanda yapılmaz ve kist uzun süre çene içerisinde kalır ise çene kemiğinde ciddi zedelenmelere neden olabilmektedirler. Bu sebeple tespit edilen kistlerin en kısa zamanda çene cerrahı tarafından cerrahi müdahale ile çıkarılmaları gerekir. Bazı kistler oldukça büyük olup çenenin kırılmasına sebep olabilirler. Bu yüzden çene cerrahları işlemden önce volumetrik tomografi isteyip kistin neden olduğu kemik kaybını önceden saptamak isterler. 3D tomografi teknolojisi sayesinde çene kistinin sınırları çok açık bir şekilde belirlenmekte ve kist operasyonları çok daha güvenli bir şekilde yapılmaktadır.

Çene Eklemi Hastalıkları

Çene eklemi tıp literatüründe Temporomandibuler olarak bilinmektedir. Çene eklemi, alt çene bölümünü kafatasına bağlayan yüz bölümüdür. Burada bulunan kemik yapılarında ve yumuşak doku kısımlarında görülen problemler çene eklemi hastalıkları olarak geçmektedir. Bu hastalıklar kronik travmalar ve çene-diş bozukluklarına bağlı olarak farklı hastalıklardan etkilenebilir. Çene eklemi hastalıkları belirti olarak kas ve kıkırdak sistemine verdiği zararlarla tespit edilmektedir. Hastaların yaşam standartlarını düşürdüğü için en kısa sürede tedavi edilmesi gereklidir. Çene eklemi hastalıkları tedavi edilmez ise hem estetik açıdan hem de sağlık açısından birçok soruna neden olabilmektedir.

Diş Sıkma/Bruksizm/Gece Plağı

Bruksizm, uyku esnasında dişlerini gıcırdatma olarak bilinmektedir. Stresli şehir yaşamının sebep olduğu önemli rahatsızlıklardan biridir. Kısa dönemde çene kaslarını olumsuz etkileyen ve uzun vadede dişlerin aşınmasına sebep olan Bruksizm rahatsızlığı tedavi edilmez ise dişlerdeki hasar her geçen gün artacaktır. Diş sıkma sorunu yaşayan kişilerin ilk önce yapması gereken şey bir gece plağı kullanmaları olacaktır. Gün içerisinde çene ve baş ağrısı problemlerinden yakınan hastaların gece kullandıkları plaklarla diş sıkma sorunu en aza indirilebilmektedir. Gece plağıyla birlikte masseter kasına uygulanan Botoks da tedavi olarak etkili olacaktır.

Botoks

Botoksun kullanım amacı Bruksizm etkilerini ortadan kaldırmak ve diş eti görünürlüğü gereğinden fazla olan hastalarda gummy smile diye tabir edilen dişeti gülüşü görüntüsünü çözmektir. Botoks, doğru şekilde ve alanında uzman kişilerce ağız ve çevre dokulara uygulandığında olumlu sonuç alınmaktadır. Plak uygulamaları ile yeterli sonuç alamayan hastalar için en uygun seçenektir. İşlem yapılırken çeneyi kapatan kaslara Botoks uygulanır. O kastaki sinirsel iletim önlenir ve diş sıkma durumu engellenmiş olur. Bu uygulama kas dokusuna herhangi bir zarar vermemektedir. Sadece kasın sinirsel iletimi bir süreliğine engellenir. Bu bağlamda Botoks enjeksiyonunun asıl amacı eklem ve çenede oluşması muhtemel zararları ortadan kaldırmaktır.